06 1851 6435 info@lekkersturen.nl

Stoere Renault Alpine V6 GT – 1985

Zo beroemd als de Alpine 110 is deze Alpine uit 1985 nooit geworden maar het blijft een bijzondere verschijning, zo’n Alpine!  Het is de opvolger van de A310 en dat is goed te zien. De opvolger van de originele 110, de 110-50 is trouwens als concept dit jaar getoond aan het publiek maar of er ook een productieversie komt is onbekend.

Deze Alpine  met 128.000 km staat te koop bij BVA Auctions en de veiling eindigt op 25 oktober!

Renault Alpine A610 GT 1985

De Alpine staat op de originele velgen en lijkt in originele staat te zijn gebleven. Lekker laag en breed, zo’n Alpine. Of zoals  Carros haar beschrijft:  “De Renault Alpine V6, ontworpen door Robert Opron (die ook de Citroëns GS, SM en CX, en Renaults Fuego en ‘25’ tekende) debuteerde op de Nederlandse AutoRAI van 1985 en was met zijn gestrekte laagte en breedte een sensatie. Hij was de opvolger van de gedrongen Alpine A310, die weer een nazaat was van de om zijn rallysuccessen wereldberoemde Alpine A110 Berlinetta.

Renault Alpine A610 1985

BVA Auctions schrijft het volgende:

De V6 GT is voorzien van een achterin geplaatste 2849 cc 6 cylinder motor welke 160 PK vermogen heeft. De topsnelheid is 235 km/u. De aangeboden auto heeft nieuwe remschijven en -klauwen voor, nieuwe remblokken voor en achter, de dynamo en carburateurs zijn gereviseerd, de accu is vernieuwd en evenals de massakabel, bougies,oliefilter en olie.”

Renault Alpine GT A610 1985

De franse schoonheid heeft wellicht een paar gebruikssporen, bijvoorbeeld in het interieur, en ze is wellicht aan de prijs, maar omdat we er zo weinig tegenkomen, is ze zeker een bezoekje aan de site van BVA waard.

— Update 28 april 2013 —

Het blijkt dat we deze Alpine aan hadden gezien als “A610” maar dat blijkt niet juist – het stukje hierboven is imiddels aangepast – met dank aan Ben Struijk voor het vermelden!!!

 

This Post Has 2 Comments

  1. Ben Struijk

    De Alpine waar het hier om gaat is NIET de A610. Die kwam als opvolger van deze Alpine. Dit model heeft eigenlijk nooit echt een modelnaam meegekregen. Hij ging door het leven als ALPINE V6 GT (atmosferisch) en als ALPINE V6 Turbo (met turbo dus). Maar bij de kenners gaat ie door het leven als GTA. De A610 lijkt wel op de GTA maar is technisch toch een compleet nieuwe auto. De gelijkenis komt omdat er door kostenbesparende maatregelen de raampartij gelijk moest blijven. Dus ramen en dak zijn gelijk aan de GTA. De rest van de auto is tot elk schroefje anders dan de GTA. Een A610 heeft ook een veel grotere waarde dan de GTA. De GTA is de goedkoopste Alpine (tegenwoordig) en heeft de minst historische waarde van alle Alpine’s.

    1. LekkerSturen

      Dank voor je reactie – de kennis van een Alpine expert blijkt onmisbaar want we hadden deze Alpine dus verkeerd aangezien voor een A610! Leuk video overigens van jouw Alpina in de Autogek van de Week…. een woord is blijven hangen… “druppellader”… zucht…
      Prachtige auto heb je trouwens – complimenten!
      Nogmaals dank voor je reactie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *