06 1851 6435 info@lekkersturen.nl

Geen Youngtimer, wel lekker – Ford Mustang – 2013

De Mustang waar ik vorig weekend mee op pad was is geen klassieker, daarvoor moeten we nog 25 jaar wachten, dus hij past eigenlijk niet op de site, maar zo’n lekker gorgelende V6 is toch wel erg aangenaam dus hier dan toch een kort berichtje!  De 3.7 liter V6 levert 305 pk en de sprint van 0-100 km/u duurt zo’n 6 tellen. Jammer genoeg was ik alleen dus konden er geen rijbeelden worden gemaakt…

Ford Mustang 2013

Ah, die schaduw, dat ben ik

De nieuwe V6 klinkt echt ontzettend goed, een mooie snerp bij lage toeren en een zware brom als je haar wat verder doortrekt. In onderstaande video kun je het horen.

Ford Mustang Dashboard InterfaceIn de korte video laat ik de dashboardinterface zien.  Het deels digitale display kun je naar wens instellen, zo kun je de motortemperatuur afbeelden, de temperatuur van de versnellingsbak, de temperatuur van de cilinderkoppen, etc. Ook leuk is de “Track” applicatie – sta je bij het stoplicht dan kun je even een 0-100 sprintje aanklikken zodat het systeem je sprinttijd meet, wel oppassen voor de popo’s.  Verder kun je ook het gevoel van de stuurbekrachtiging via het menu instellen: Sport, Neutraal, Comfort.

Ford Mustang 2013Het is geen lichtgewicht (1600 kilo) en dat merk je vooral bij de kortere bochten. Nee, een echte sportauto is deze Mustang V6 niet, maar wel een heerlijke Gran Turismo, in lange doordraaiers is de Mustang heerlijk neutraal en ligt als een blok op de weg. De acceleratie is uitstekend, tussensprintjes gaan heel behoorlijk en bovendien is het heerlijk toeven op kruissnelheid de toerenteller komt bij 100 km/u amper van z’n plek – die staat zo’n 1100 RPM aan te wijzen, mede door de automatiche zesbak.

Ford Mustang 2013  Motorkap

Na een weekendje Ford Mustang ben ik om, tuurlijk, het is totaal niet praktisch, zo’n Mustang, er passen maar twee volwassenen in, de auto is erg groot en kofferruimte klein en het afwerkingsniveau is matig maar het verbruik van zo’n 1 op 10 is hetzelfde als die van mijn klassieker en ik kan er de hele winter mee doorrijden met een glimlach op m’n gezicht! Iemand nog een idee om die BPM wat naar beneden te krijgen als ik haar invoer?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *